Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saturday 14 September 2013

mimpi lagik! asal tido mimpi, asal mimpi je aku tido la tu..

Assalamualaikum..
macam biasa kalo lama tak update blog mesti nak kate dah lama tak update blog, berhabok la berkulat la. Dah tau dahhh (aku tuju kat diri sendiri so toksah touching2 la ye)

This week adalah the very first week untuk semester ni (3). biasalah awal2 sem xde kejo lagi, so masa yg ade ni aq spend la untuk update blog terchenta ni. so aku nk citer apa kali ni??

ok sebenarnya banyak kalo nk citer bab mimpi jer. serabot palotak kalo pikir bab maksud mimpi je. yelah bayangkan 1 malam bpe byk aku mimpi, tak masuk seminggu pastu sebulan bape? tak ke jenuh aku nak mencari tafsir mimpi? orang cakap mimpi tu mainan setan, tp sebagai muslim aku jugak percaya yg mimpi jgak ada maksud2 tersendiri yg kita pun tahu, kita boleh rujuk tafsiran mimpi kita mengikut islam kan? kalo korang pernah baca post aku sebelum ni, aku da citer yang mimpi2 pelik yg pernah aku dapat. Banyak sebenarnya, tp aku pon xingat. kadang2 mase sedar drp tido tu aku ingat lg, back then bila da tido balik terus lupa ingatn hohoho. nak tau tak, sometimes aku ada catat mimpi tu sbb takot lupa. Tp memang berkesan la sbb sekali kita catat, kita akan ingat mimipi tu. tu yg heran kan, kalo kita biarkan je mmg ingatan tu x permanent sonang je ilang.

ni la mimpi2 yang aku dapat (yg aku sempat ingat la):

1. mimpi harimau masuk rumah aku, masuk lak dalam bilik parents. aku, mak n adik-beradik aku sempat lari. Tp yg tinggal ayah aku n nenek aku yg uzur. xtahu apa yg jadi kt diorang. tp yg pelik rimau tu xde terkam kiteorg tau, malah dia rilek2 je baring2 kat dlm bilik tu. rimau yg jenis manja ke ape? tp mimpi macam ni aku dapat 2 kali.

2. mimpi potong sayur kangkung. Kangkung yg ditanam. kangkung tu subur sangat.

3. mimpi siat kulit manusia. aku tak tahu dia tu sape, tp yg aku tahu aku siat kulit kat bahagian hidung dia then makan mentah2.. eeeeeyyyyuuuuu tak sanggup aku nak ingat!

4. mimpi mengejar seseorang. aku tak tahu kejar siapa, tp by group la. tak tahu jugak group tu polis ke sape. tp org tu dpt larikan diri.

5. Mimpi kaki berdarah terkena kaca. Sakit sangat and dlm mimpi tu aku buang serpihan kaca yang melekat kat kaki then basuh luka dengan air. Meleleh-leleh darah keluar, ngeri sangat. Yang mengejutkan adik perempuan aku pun dapat mimpi yang sama jugak.

6. Mimpi gigi berlubang and rasa ngilu sangat. Rupanya petanda ada ahli keluarga yang akan meninggal dunia dan orang itu adalah atuk aku. Arwah meninggal dengan tak dijangka, warded 2 days and terus takde. sob sob sob... susah nak terima kenyataan lagi-lagi aku baru tahu rupanya Allah dah bagi petunjuk sebelum kematian arwah tapi masa tu aku jahil, tak reti-reti nak check tafsir mimpi.

7. Mimpi kena rasuk. Waktu tu time nak sembahyang, yang peliknya nak sembahyang jemaah ngan kawan-kawan aku.Yang kena rasuk nye aku.

8. Mimpi orang bayar hutang. Yang bayar hutang tu housemate aku. Dia berhutang sikit je, tp bayar lebih daripada dia hutang tu so aku cakap kat dia aku amik duit yang dia hutang tu je. Dia bayar berlipat-lipat kali ganda daripada yang dia berhutang sampai aku tak tergamak nak terima. Baik kan aku?? hehehe

9. Mimpi melihat darah kat dalam tandas. Darah tu memenuhi seluruh ruang tandas sampai tak nampak lantai.Aku tak tahu sapa yg ade kat situ tp aku cakap la kat dorang ade org period tp xbasuh darah tu. Then aku tengok skaly lagi kt darah tu, banyak sangat. xkan la darah period sampai macam ni sekali? aku tengok dari mana punca darah tu, dekat2 tu ade kesan darah tapak kaki seseorang yang menghala ke arah aku, aku tengok tapak kaki aku, memang tapak kaki aku melekat dengan darah. Darah tu milik aku ke???????

10. Mimpi membela kucing putih. Kucing tu comel sangat. Main bola tolak2 ngan hidung. Bijak je. Tak tahu maksud dia ape.

11. Mimpi rambut panjang. Dalam keadaan kering. Panjang la rambut tu sampai mak aku suh potong sbb panjang sangat.

12. Mimpi najis dalam toilet. Mimpi yg memang menjijikkan. aku masuk toilet tetibe toilet tu penuh ngan najis manusia. tak taulah xflush ke ape. tp yg pasti aku yg jadi tukang cuci najis tu. banyak kali ulang alik buang najis yg ade dlm toilet tu. adehhh

13. Mimpi menyusu baby. Fullamak rasa macam ibu misali pulak kan? haha seriously aku ingat ni petunjuk aku nak dapat jodoh ke hape rupanya lepas google kome tahu apa aku dapat??


surprisingly maksudnya adalah mimpi tersebut adalah tanda-tanda seorang itu diganggu jin. Adoii angan-anganku musnah sekelip mata. Baru nak perasan jadi ibu, dah kena spoil ngan maksud mimpi macam tu. So far xde la pulak aku nampak kelibat ke ape ke, macam yg orang diganggu jin selalu nampak. Cuma perasaan tu biasalah kan. kita tahu 'dia' ada kat mana-mana so as long as kita xkacau dia then hopefully dia xde la nak ganggu kita.

14. Mimpi memetik buah jambu. Pokok jambu tu kat depan umah aku. Yang peliknya buah jambunya besar sangat sangat dan menyerupai jambu tapi cumi (jelly yg warna-warni dlm bekas cone tu). alahaii, puas google xde maksud ape2 jugak.

15. Mimpi mengandung. fulamakkk!! rasa macam real pon ade. Masa dlm mimpi tu aku pegang perut yg memboyot tu. And kalau ikotkan masa tu dah sarat benor-benor dah, tunggu nk melahirkan je. Tapi kan aku heran sbb aku ngandung tu tempatnya kat kolej yg aku belajar sekarang, memakai baju yang sama time aku tidur waktu tu. Aku duduk kat meja kawan aku punya (shima), and mase tu perut rasa sakit macam nak bersalin (ye ye je ckp gini sdgkan aku pon xde lg pgalaman bersalin cemana aku tahu tu rasa sakit nk bersalin. ye dokk??).  Dlm mimpi tu aku pikir siapa la bapak baby ni?? yelah aku xkawen lagi kot. Aku mmg risau cemana la aku nk gitau parents aku sbb aku pon xtau sapa bapak baby ni. hahaha. At that time, rasa baby mcm dah nk keluar. kawan aku panik la sbb nmpak aku mcm nk pengsan kan. Dia papah aku ke bilik air (apahal la kau papah aku ke toilet sima oii, bawak la pi hospital ke?? nak suh aku beranak dlm toilet ehh??) hahaha.. Masa nk masuk toilet tu aku tengok kat mangkuk tandas ada najis, aku pon pegi la tandas lain (tandas kat kolej kiteorg ade 2), pon ada najis gak. Rasa pening, loya semua dah bercampur aduk, dahle kita ni beranak, manusia mana la pulak p membuang xreti2 nk flush. Tengah2 pening + loya + nak muntah + nak beranak tu aku pon tersedar. Terus ku pegang perutku ini, kempis! baru ku sedar mimpi semata, tp mmg rasa mcm real sbb sakit tu aku rasa, baby nk keluar pun aku rasa.. adehh rasa mcm best pulak ye nak jadi ibu.. (kena kawen cepat2 ni) :))









banyak lagi aku mimpi tp siyes tak ingat. yg heran aku selalu mimpi yg pelik2. aq xtahu la nk dptkan tafsiran ni drp mana. kalo ade yg reti tafsir mimpi ni bagos jugak kan. by the way aku nk citer yg ayah aku jugak selalu diberi kelebihan oleh Allah bermimpi sesuatu yg bakal terjadi. tp mimpi dia bergantung la samada dapat ditafsir atau tak. haritu dia mimpi pergi mengail dengan seorang pak imam yg kiteorg memang kenal di kampung aku. katanya imam tu pakai baju putih je. ayah aku dapat ikan bersisik. so kalo ikot tafsiran orang tua2 dats means ada org akan rugi. tak tahulah rugi apanya. Dan memang betul sbb org yg mendapat kerugian itu adalah AKU! tp xley citer la kan. this is TOP SECRET. maaf la ye.


then baru2 ni dia mimpi pergi minta hutang ngan someone then org tu xnak bayar, dia pon belah perut org tu pakai parang. agak dasyat bunyinya tp aku duk risau2 jugak ni sambil2 tengok apa yg nk jadi. kalini kiteorg xdpt nak tafsir mimpi tu. 


kalo ikot mak aku pulak, dia mimpi ular tedung masuk dlm bilik dia, then ayah aku penggal kepala dia. yg peliknya badan ular yg dah tak berkepala tu melilit tubuh mak aku. apa lagi menjerit la kawan ni. then ayah aku kejutkan mak aku, rupanya jeritan dia tu sampai ayah aku pon boleh dengar. punyalah kuat dia menjerit minta tolong.

ni la mimpi2 yg berlaku lately. harap kalo ade yg nk tolong terjemahkan sgt dialu-alukan :) 


Tinggalkan komen sekali tau :)

No comments:

Post a Comment

Copyright© All Rights Reserved syuesyiey.blogspot.com